“Сюрприз” для власників автомобілів на єврономерах АБО в Новий рік з новими податками

12.11.2018
“Сюрприз” для власників автомобілів на єврономерах АБО в Новий рік з новими податками
Фото:

День 8-го листопада 2018 року когось порадував, а когось і не дуже, прийнятими Верховною Радою України двома законопроектами №8487 “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів” та №8488 “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

І що це дає та чи потрібно переживати власникам автомобілей на єврономерах, спитаєте ви?

Моя відповідь – так, переживати потрібно і більш того, потрібно ще й активно діяти.

Тепер коротко і по-суті:

Згідно прийнятому закону №8487, власникам нерозмитнених авто дається 180 днів на їх оформлення. При цьому, на протязі перших 90 календарних днів після набуття чинності закону №8487, буде діяти  знижуючий коефіцієнт 0,5, іншими словами “знижка” 50 відсотків. В інші 90 днів ставки оплати будуть повні, однак штрафи нараховуватись не будуть.

Так, розмір акцизу буде складатись із базової ставки  (50 Євро для бензинових автомобілей, 75 Євро – для дизельних, 100 Євро- зв гібридний автомобіль) і двох коефіцієнтів. Перший коефіцієнт – об’єм двигуна поділений на 1000. Другий коефіцієнт – кількість повних років автомобіля. Як стверджує голова комітету Верховної Ради  по питанням податкової та митної політики Ніна Южаніна, розмір акцизу орієнтовно не будуть перевищувати 400 Євро.

При цьому не забуваємо про те, що окрім акцизного податку, потрібно заплатити  ввізне мито та ПДВ.

Якщо власник не матиме бажання розмитнити свій автомобіль, за вказаний термін він має його вивезти за межі країни.

Інтригою в цьому питанні залишається те, який же має бути порядок розмитнення автомобілей, адже на даний момент він відсутній, а зі слів пані Южаніної цим питанням займеться Кабінет Міністрів, але коли, не відомо.

Щодо  другого прийнятого закону №8488, ми бачимо як його ініціатори намагаються “вирішити” проблему уникнення від відповідальності за порушення правил тимчасового ввезення та транзиту автомобілей.

Перевірки обіцяють жорсткі, так поліція отримає доступ до інформації митної служби, а також право зупиняти автомобілі на іноземних номерах.

Тобто, як на мене, створюється “спірна” законодавча підстава для зупинки на розсуд поліцейського будь-якого транспортного засобу який рухається на іноземних номерах. Коли водій такого автомобіля, апріорі вже вважається таким, що викликає підозру у вчиненні правопорушення і дає підстави для його перевірки,

Законопроект також встановлює додаткові умови тимчасового ввезення та транзиту автомобіля:

  • громадяни України можуть ввозити автомобілі на іноземних в режимі транзиту або тимчасового ввезення, лише якщо перебувають на консульському обліку та проживають за межами України;
  • автомобіль особистого користування в режимі транзиту може знаходитись в Україні лише з метою переміщення через митну територію держави;
  • тимчасове ввезення іноземцем більш ніж одного особистого автомобіля дозволяється лише за умови грошового забезпечення  (прирівнюється вартості розмитнення автомобіля)
  • тимчасове ввезення автомобіля комерційного призначення при виконанні зобов’язань по трудовим договорам дозволяється в межах до 10 діб з грошовим забезпеченням;
  • особисті автомобілі , які ввозяться на територію України понад ніж на 30 днів, підлягають ДЕРЖАВНІЙ РЕЄСТРАЦІІ;
  • автомобіль в режимі транзиту, НЕ можна розукомплектовувати або передавати у володіння, користування або розпорядження іншим особам;
  • Заборонено використовувати такий автомобіль в підприємницькій діяльності або для отримання прибутку (наприклад таксі).

А тепер про саме цікаве, про штрафи:

За порушення попередніх двох передостанніх пунктів – штраф 34 тис.грн.

За порушення термінів перебування нерозмитненого автомобіля на території України:

  • за першу добу – 170 грн.;
  • понад одну добу і до десяти діб – 3,4 тис.грн.;
  • понад 10 діб   – 8,5 тис.грн.;
  • від 20 до 30 діб – 85 тис.грн.;
  • понад 30 діб, а також у випадку втрати або розкомплектації автомобіля  – 170 тис.грн. та конфіскація автомобіля по рішенню суду .

Приємна новина лише одна – штрафи не застосовуються протягом пільгового періоду, а саме 180 днів з моменту набуття чинності закону.

Цікавим є те, що прийняття вказаних законів не узгоджується з вимогами підпункту 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України, яким визначено принцип стабільності податкового законодавства України. За його змістом, зміни до будь-яких елементів податків і зборів не можуть вноситись не пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.   Але видно ніхто і не звернув уваги на цей “незначний” нюанс.

Тому, підсумовуючи викладене, раджу всім власникам автомобілей, кого стосується вказані зміни, не зволікати та приймати рішення, що їм далі робити зі своїм надбанням, повертати туди де придбали, або ж трохи витратитись на свого “металевого коня”, щоб в подальшому не мати неприємних наслідків.

 

Автор – Олена Грабік.

Ознайомитись з профілем автора у мережі facebook,  можна за посиланням.

Поділитись fb twitter gplus